If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Здравейте колеги.имам и аз същият проблем.При натискане на съеденителят и спирачката заедно оборотите падат до към 300-400,на стоп когато съм понякога до 100 дори и гаснеше колата.прочетох темата и предложенията ви и на следващият ден дейтвах
1.резнах кабелчето -никакъв резултат
2.почистих дросела колко съм го почистил незнам махнах тръбата дръпнах жилото и с няколко мокри кърпички зачистих изцапаното
3.понеже не съм голям разбирач и нямам нужният инструмент махнхах пластмасовият капак на мотора и извадих маркуча почистих го него и с една дълга отвертка като навивах мокри кърпички и муших и пчиствах в отвора на двигателя където се показваше маркуча
забелязах че давате и предложения за смяна на тръбата ако ви е напукана.тука имам едно предложение.неможе ли да се силиконира
така сложих си тръби както си трябва запалих направих едно кръгче оборотите непомръднаха
kолега слушаи ме внимателно и аз имам 156 2.0 от две години от както я купих прави така значи слушаи внимателно след дроселовата клапа има един маркуч за маслени пари които влиза в смукателния колектор накрая му има едно пласмасово клапанче свали го и го почисти хубаво и опъни мако пружинката му аз го направих и сега се едно карам друга кола клапанчето е захванато само от странана на купето на едно зъбче трябва внимателно да се работи пробваи и ми пиши ако имаш още някви вапроси
kолега слушаи ме внимателно и аз имам 156 2.0 от две години от както я купих прави така значи слушаи внимателно след дроселовата клапа има един маркуч за маслени пари които влиза в смукателния колектор накрая му има едно пласмасово клапанче свали го и го почисти хубаво и опъни мако пружинката му аз го направих и сега се едно карам друга кола клапанчето е захванато само от странана на купето на едно зъбче трябва внимателно да се работи пробваи и ми пиши ако имаш още някви вапроси
Бе те и мойте клатят точно като натисна съединител+спирачки и тръгна да спирам или съм спрял на световар на свободна, ама мойте клатят до 400-500 и после скачат до 900.. , а гледам повече колеги със замърсен дросел направо им е гаснела колата и се чудя дали да го чистя , че да не го опелскам повече..?
Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank
Бе те и мойте клатят точно като натисна съединител+спирачки и тръгна да спирам или съм спрял на световар на свободна, ама мойте клатят до 400-500 и после скачат до 900.. , а гледам повече колеги със замърсен дросел направо им е гаснела колата и се чудя дали да го чистя , че да не го опелскам повече..?
Ако колата ти клати при натискане на спирачки може проблема ти вероятно е в спукана мембрана на сервото.
Пробвай да наблюдаваш колата при освобождаване от скорост примерно при 40,60,80 км/ч дали започва да клати или не но без да натискаш спирачка само освободи от скорост.
Ако колата ти клати при натискане на спирачки може проблема ти вероятно е в спукана мембрана на сервото.
Пробвай да наблюдаваш колата при освобождаване от скорост примерно при 40,60,80 км/ч дали започва да клати или не но без да натискаш спирачка само освободи от скорост.
Май е тази мембрана , да ти кажа и спирачките не ми харесват как държат преди бяха доста по-добри сега спира едно по - мудно , но естествено като дадох кръгче на човек който не е карал Алфа казва СПИРАЧКИТЕ СА ТИ ПЕПЕЛ. но ако тази мембрана е спукана нормално ли е да не са мн добре спирачките , също така като ги натискам спирачките няма значение дали е запелана колата или изгасена , се чува как изпусква въздух...
Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank
Май е тази мембрана , да ти кажа и спирачките не ми харесват как държат преди бяха доста по-добри сега спира едно по - мудно , но естествено като дадох кръгче на човек който не е карал Алфа казва СПИРАЧКИТЕ СА ТИ ПЕПЕЛ. но ако тази мембрана е спукана нормално ли е да не са мн добре спирачките , също така като ги натискам спирачките няма значение дали е запелана колата или изгасена , се чува как изпусква въздух...
Това че се чува излизане на въздух не е показателно но примерно на място като стои колата и киато натиснеш спирачката това е знак че не е наред мембраната. Ако отидеш в някой сервиз могат да направят проверка на сервото дали е здраво.
Можеш да знаеш къде се намира и какво да направиш ... , май ще ходя на сервиз.
Колегата има опредвид са изкараш клапанчето от сервото то се намира над самото серво и на него е надянат един маркуч а сервото е точно зад педала на спирачките (едно такова кръгло) клапанчето е жълто но се вади и слага със зор.
Здравейте Алфисти Аз съм нов в този форум, но си карам Alfata 156 2.0TS ot 11.2007г. Благодарение на Този форум си рещих проблема с термостата-бил за смяна за което съм Ви много благодарен...Така по темата за оборотите,при мен също проявява тези симтоми но не ме дразни, може би не ми е изгасвал двигателя-ОК Тук долу направих синтез на вашите мнения по темата...
E дано ви помогне това.
Моята е 155 2.0 16в. 1996г.
Почти същия проблем,даже понякога не пали без да съм подал малко газ.При движение с по-ниски обороти(1300 - 2200)с постоянна газ,се осещаше придърпване на моменти.Всичко изброено от вас го тествах и аз(няма нужда да сменявате напосоки-на диагностика си показва ако има някакъв проблем).Диагностиката става с доста стара и евтина програма - ВИЗА.
След няколко дневно чудене се оказа клапана за рециркулация на отработените газове(ЕГР - а).Днес след обяд го установих - запуших му вакума и ЧУДО - всичко заспа.
П.П.Лошото е ,че диагностиката на го хваща - явно проблема е в самия клапан,щото като извада буксата от електромагнита дето го упавлява си дава грешка.
__________________
Alfa Romeo Sprint - ex. / Alfa Romeo 155 2.0 16v.-ex. / Alfa Romeo 145 QV-еx. / Alfa Romeo 156 2.0 -ex. / Alfa GTV 2.0 '99 -ex. / Alfa Romeo 166 2.0 - ех.
BMW 325i / Fiat Bravo 1.9jtd
Ето как се реши проблема при мен. Маркуча за маслените пари (байпаса) ми беше запушен. Беше се разложил от вътре и парчотиите му бяьа запушили и сепаратора и входа към колекторите. Смених маркуча с такъв масло и термоустойчив на Семперит. Почистих сепаратора и дупчицата на вътре към колектора и от тогава проблем с оборотите нямам.
Смених и термодатчика който е за комютъра (понеже аз съм с 2) и го смених за малко, само за проба (взех ог от друга алфа) и порблема сутрин с давенето вече го нямам. Паля сутрин подавам гас и се изфорсирва перфектно. Няма го замислянто вече и при загрят мотор. Мотора работи перфектно.
Преди това да спомена бях чистил дросела и дебитомера и след тази манипулация нямаше кой знае какъв ефект.
Може би всички действия заедно са спомогнали за оправията, но най голям ефект имаше при смяната на маркучите на байпаса и датчика за температурата.
__________________
Под капака на клапаните се намира.
Аз махнах капака, и напръсках обилно с един спрей за почситване на двигатели. Разтваря всичко, капак лъсва. После с гореща вода се измива хубаво. Сепаратора е едно като филтърче такова (не знам как да го опиша, но като свалиш капака, ще го видиш). Подсушаваш добре и монтираш.
Внимавай с гарнитурата. Гумена е. Да не я скъсаш. Аз тязи дни ще отварям пак да сменям вариатора и сигурно ше сложа нова гарнитура. 19 лв. от axm-auto.
__________________
Това е капака над главата. Махаш пластмасовиа капак дето пише Алфа Ромео. махаш кабелите на свещите развиваш болтовете и капака излиза. Там виждаш разпределителните валове. Обръщаш капака обратно и гледаш. Там ще видиш сепаратора. Не е нищо сложно.
Ама проблема с оборотите се решава по друг начин. С този маркуч се реши частично.
Най-добре на компютър да се занулят настройките на ЕКУ-то. Тогава се адаптира дроселовата клапа и оборотите после на мръдват.
Момчета , май има универсално лечение.Позачетох се във форума на братята англичани , май не са никак прости.Това за 15 пин на голямата букса на скоростомера ще се окаже вярно.Днес откачих въпросния кабел,за разлика от съветите на английските братя не го одрязах,а извадих пина,и ооооо ми тя колата си заспа.Направих няколко километра тестове из града - перфектно поведение за сега.Очаквам ,може би да не е временно,защото нищо вече не може да ме учуди в тази кола и в инженерната мисъл на конструкторите от BOSCH вероятно,смених всичко каквото има за смяна по нея - дебитомер (имам два,единия е от октомври миналата година купен нов,другия е от петък миналата седмица-пак нов,ламбда сонда -нова,свещи нови,датчик температура+термостат, профилактики на ел.система,чистене на дросел - редовно и ............. така нататък, и клати ли си клати тая кола тия обороти.Но след остраняването на този кабел и инфото което подава към компа явно я заблудих,вероятно си мисли че не се движи и си забива на 850-900 като бебе .А за странични ефекти още е рано да се каже,в смисъл дали ще се отрази на нещо друго и т.н.За сега при мен се получи , и си мисля ,че всеки може да пробва без да навреди на автомобила си,процедурата е елементарна и ако не се получи лесно се въстановява.
п.с. Няма да се учудя ,ако след седмица пак почне да си клати
__________________
Alfa GTV
Искам да кажа колеги и аз имах този проблем наскоро ми менеше оборотите в този диапазон и се оказа нещо много елементарно поне при мен!Оказа се че моторчето за празен ход е правило целия проблем като цяло,та значи свалих това моторче седнах и го отворих и вътре сякаш си беше наред но видях 4е едното лостче е излязло о го бутнах навътре и то щракна след монтажа я запалих и какво да ви кажа просто спииииии!от тогава нямам никакав проблем досега дано на пове4е колеги да съм помогнал!!!
__________________
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS-155.hp
Аlfa Romeo 33 1.7 i.e
При мен оборотите след финно регулиране на самия дросел и правилна адапация заспаха. Иначе и аз много голям го ядох с тия обороти. Има едно винтче на дросела дето опира в корпуса. При мен беше износило корпуса и си направило дупчица. Врътнах го съвсем леко да компенсира износването, пренастроих самата клапа смпрямо оста. Да ляга плътно. Почистих оста и втулките и ги смазах и от тогава няма и помен от играене на обороти. Иначе колкото и да чистите дросела и да го пръскате със спрейове е временно решение. Докато мине адаптивния период. После пак същото. Трябва някой с желание и любов дет се вика да разглоби дросела на съствани части да почисти да смаже, да регулира и всичко ще си дойде на мястото.
Здравейте колеги.имам и аз същият проблем.При натискане на съеденителят и спирачката заедно оборотите падат до към 300-400,на стоп когато съм понякога до 100 дори и гаснеше колата.прочетох темата и предложенията ви и на следващият ден дейтвах
1.резнах кабелчето -никакъв резултат
2.почистих дросела колко съм го почистил незнам махнах тръбата дръпнах жилото и с няколко мокри кърпички зачистих изцапаното
3.понеже не съм голям разбирач и нямам нужният инструмент махнхах пластмасовият капак на мотора и извадих маркуча почистих го него и с една дълга отвертка като навивах мокри кърпички и муших и пчиствах в отвора на двигателя където се показваше маркуча
забелязах че давате и предложения за смяна на тръбата ако ви е напукана.тука имам едно предложение.неможе ли да се силиконира
така сложих си тръби както си трябва запалих направих едно кръгче оборотите непомръднаха
kолега слушаи ме внимателно и аз имам 156 2.0 от две години от както я купих прави така значи слушаи внимателно след дроселовата клапа има един маркуч за маслени пари които влиза в смукателния колектор накрая му има едно пласмасово клапанче свали го и го почисти хубаво и опъни малко пружинката му аз го направих и сега се едно карам друга кола клапанчето е захванато само от странана на купето на едно зъбче трябва внимателно да се работи пробваи и ми пиши ако имаш още някви въпроси
при самия стъпков мотор за празен ход статора е електромагнитен с две фази, а ротора е постоянен магнит. т.е. няма четки подложени на износване и подобни. когато самия ротор се върти има една ос с червяк която трябва да е фиксирана да не се върти и самия ротор по този начин я изтиква или прибира на вън. ако тая ос е със счупени крачета и вече не е фиксирана, при въртенето на ротора тя се върти с него и не се движи нагоре-надолу и тогава моторчето е прецакано. понеже има писано много неща и все различни за функцията на тоя ТПС и на моторчето за празен ход, да кажа и аз какво правят.
самото моторче при студено палене на двигателя служи като смукач при карбураторен двигател и вдига оборотите докато двигателя стигне работна температура. ЕКУ-то разбира това от сензора за температура на блока.
2-рата е да държи оборотите на празен ход стабилни независимо от натоварването на двигателя- дали от климатика,дали от генератора или от нещо друго
3-тата функция на на моторчето е обвързана с тая на ТПС-а. ефекта е подобен на ускорителна помпа при карбураторен двигател. ТПС-а следи колко е отворена дроселовата клапа /колко е натиснат педала на газта/ при рязко подаване на газ ЕКУ-то разбира това от ТПС-а и решава да подаде повече горивна смес за да ускориш бързо като за целта отваря и моторчето за празен ход. ако системата не работи колата забива нос и няма добра динамика.
Дросела пичове. Почиствате си дроселите, рагзлобявате ги на основните им компоненти, лъскате всико, настройвате и готово. Почиствате и клапанчето на байпаса на дросела, както и кондензатора на капака на клапаните от налепите и оборотите заспиват. Стига с тея дебитомери, ламбда сонди, ЕКУ-та и прочее. И аз бях така. Просто трябва да се регулира дросела правилно и всичко заспива.
Както вече писах има едно клапанче на отдушника влизащ след клапата. Целият проблем идва от него, но снощи не ми остана време да го изследвам. Мисля, че Бобо знае за какво става въпрос. Ако той не каже, ще го изследвам при пръв удобен момент защото то ебава паленето на студено, а и оборотите на празен ход също. Поне за сега така мисля, но още не съм на 100% сигурен
За канистъра ли говориш? Клапана под дросела? Той не отваря на празен ход мой човек. Само в обороти се отваря. Когато има силен вакум. Тоя клапан, ако седи постояно отворен може да прави проблем. И най-лесно се проверява като духнеш в началото на тръбичката. Той отваря и пуска бензиновите пари от резервоара.
[QUOTE=oem;549728]За канистъра ли говориш? Клапана под дросела? Той не отваря на празен ход мой човек. Само в обороти се отваря. Когато има силен вакум. Тоя клапан, ако седи постояно отворен може да прави проблем. И най-лесно се проверява като духнеш в началото на тръбичката. Той отваря и пуска бензиновите пари от резервоара.
Не, не. Виж по-добре Изпод декоративния капак излизат два маркуча като отдушник - единия влиза след дебитомера, а другият тръгва към купето до дюзата на 4ц., до кабелите и влиза през едно удебеление след дроселовата клапа отгоре. Ето това удебеление също е клапан на вакуум
Ако успееш да го извадиш здрав само почисти клапанчето от налепа и това е. Вътре има една пружинка която го натиска на вън. Когато мотора е в идъл режим няма достатъчно вакум и клапанчето е отворено. Понеже дросела тогава е съвсем леко отворен от този клапан се вентилира картера. Когато натиснеш педала и се качиш в обороти вакума засмуква клапанчето на вътре и го затваря. И картера започва да се вентилира през маркуча преди дросела. Това му е ролята. Той също играе роля при оборотите на празен ход. Трябва обаче да се внимава при ваденето. Корпуса му се чупи лесно. И трудно се намира после. Гоямо търсене търсих за един познат дето беше решил да си го чисти и се наигра много сериозно. Така, че внимателно там.
М/у другото тогава първото клапанче което намерихме беше различно от неговото. Явно от ЦФ3 мотора. И пружинката му беше по-висока и самото клапанче беше много рязко отсечено в горната му част, а негово беше под конус. И така вакума не стигаше да се затвори и се усещаше огромна загуба на мощност. До 4000 оборота колата неоткъсваше. Дърпа въздух от картера, който е логично неизмерен от дебитомера и... се наиграхме, но така си я караше поне докато намерим същото клапанче. Ще питате защо не сме позлвали старото клапанче и пружинката? Защото ги загубихме в небитието
__________________
Според мен. Отвори го внимателно. Корпуса му е щипнат с едно чопче от страна на купето, С една отверка наддигни от долу внимателно и ще излезе. Почисти клапанчето от налепа и го затоври пак. И ще почустваш подобрение в оборотите на празен ход. Разбира се ако клапанчето е било затлачено преди това.
Пичове, отдавна следя тази тема и виждам достигнахте до успех - решихте всеобщия проблем на ТS- клатенето на празен ход.
Днес и аз реших да го разглобя това МПХ и какво видях: Всичко е добре проектирано и изпълнено с изключение на връзката между посояннотоковото моторче и червяка. Тази механична връзка беше с голям радиален луфт (около 15-20 градуса) и не е сигурно дали този луфт е още при произвеждането или в последствие се е получил. Разглобих и потенциометъра , който се оказа два омически потенциометъра - единият явно дава инфо колко е завъртяна дроселовата клапа от жилото а другият дава информация за празния ход . И двата са направени доста надеждно в хермитичен отсег и с перфектни четки. Само почистих със спирт графита и го затворих. Накрая реших с нагрят поялник да нагрея механичната връзка между оста на моторчето(което не е стъпково а обикновенно постояннотоково реверсивно моторче) и червяка за да отстраня радиалния луфт и затворих МПХ-то. След сглобяване на МПХ-то и останалите свалени елементи реших да запаля и да видя ефекта. Не повярвах но всичко беше ОК , все едно бях с нова кола от магазина.
Интересното е че след ремонта на МПХ-то с поялника, не само спря клатенето но и вече не забива муцуната при студен мотор .... и вече харесва и А-95....
Клапанчето след дросела. Както и маркучите към капака на клапаните и самия капак вътре трябва да се почисти ако има налепи от масло. Понеже пружинката му обаче с времето може да се е уморила ти препоръчвамд а си набавиш нова. При някои които съм сменял се оказва, че новата е с около милиметър, два по-висока. Това клапанче щом върнеш педала на газта пружинката го отваря. Натиснеш ли вакума го затваря. С по-високата пружинка клапанчето се отваря повече.
Но ако проблема е другаде ще имаш подобрение точно 5 минути. Докато ЕКУ-то се адаптира и отново не се върне всичко по старо му.
От това клапанче ми играеха оборотите. Сложих му едно уплътнително пръстенче вътре защото и пластмасата се е износила и оборотите заспаха. Сека съм поръчал коплектче за него. Пружинката ако я разпънеш може да започнат да ти играят оборотите на празен ход
Наскоро заредих до горе резервоара с бензин 98 от Лукойл и сложих добавката на Лики Моли (Инжекционсрейнигер), след 150 км извънградско мога да кажа, че стабилизира по-често оборотите на свободна, като варира съвсем леко между 850-950, едва доловимо. Тоест има подобрение. Струва 12 лв, мисля че не е лоша идея да се пробва. Тоесто проблема понякога е комплексен и е въпрос на цялостна подръжка на двигателя. Освен това на диагностиката когато я купувах имаше ламбда сонда за смяна.
Според мен проблема е в управлението на впръскването и бавното му регулиране.
Когато ТПС-а е адаптиран ЕКУ-то знае, че трябва да нагласи дросела на даден градус положение. Самата клапа спрямо механизма на задвижване от жилото има свободен ход който се контролира от ТПС моторчето. Когато натиснем педала на газта механично стигаме ограничителя на този празен ход на оста на клапата и след това подаваме газ вече. Тогава излизаме от режим празен ход и заповаме лоад/натоварване на двигателя.
Когато си махнем крака от педала на газта отново дросела влиза в този празен ход на оста си, ТПС-а отчита, че сме стигнали режим на празен ход и започва регулиране на клапата до измерените от адаптацията предварително градуси на положението на празен ход на мотора.
Когато в движение с ниска скорост /в градски условия/ пуснем педала на газта въпреки, че се движим на скорост ТПС-а регулира клапата до тези градуси, но в същото време имаме отрязване на горивоподаването или съвсем леко подаване на гориво. И като натиснем съединителя от инертноста на двигателя той самия си дърпа въздух и оборотите падат поради липса на достатъчно гориво. Тогава ЕКУ-то прави корекция в пръскването, ъгъла на запалване и ако се наложи и положението на дросела за да стабилизира празния ход.
Когато обаче от висока скорост и обороти натиснем съединителя непосредствено с пускането на педала на газта, мотора се стабилизира веднага понеже се намира все още в процес на натоварен режим и успява да се премине в режим празен ход както си трябва. Демек в този случай мотора реагира така както примерно да модаване газ на място.
Незнам как се смятат тези неща реално в ЕКУ-то. Това е моето обяснение и мисля, че трябва да се коригира софтуерно.
Но може и да ми е грешна логиката. И понеже на мен ми писна да се мъча с тоя проблем скоро ще хвана д-р Хаус на Алфите във форума и бегом в Проспиид на диното да я настройва.
По принцип този проблем с пропадането се проявява само в две от версиите на ЕКУ БОШ М1.5.5. За това и не са масово всички коли така, но моето ЕКУ е точно една от тези две версии.
Браво на Ферарист, все пак успя да постави точната диагноза дистанционно . За моя най-голяма изненада майстора в Бош сервиз в двора на "аптечно" веднага откри повредата, а тя се състоеше в спукан маркуч, даже не просто спукан, а направо резцепен цели 5 см. Става въпрос за маркуча отвеждащ картерните газове след дросела. Въпреки, че се дупих и гледах много време аз също не го бях видял, може би защото върху маркуча има надянат друг който предпазва от протъркване. След смяната на въпросният маркуч, оборотите заспаха. Благодаря на всички които се отзоваха със съвети за помощ и най-вече на ОЕМ.
Нарочно изчаках две седмици да минат за да напиша това което направи моят майстор. Когато смени маркуча на картерните газове, в старият имаше пъхнато едно късо парче от маркуч с малък отвор, махнахме това парче и сложихме новият маркуч без него. Оборотите играеха не много, но играеха. Поставихме парчето с малкият отвор и оборотите се стабилизираха. Майстора пробва с маркучи с различни отвори и най-накрая се спряхме на един. Не мога да кажа колко мм. е отвора, но на струг беше изработена втулка с тоя размер и монтирана вътре в маркуча. От тогава до сега оборотите са много стабилни, понякога когато форсирам двигателя до 7000 оборота и пусна по инерция оборотите забиват еднократно до около 500 и пак се стабилизират, това обаче не мога да разбера дали не го прави заради газта, при рязко форсиране колата понякога автоматично обръща на бензин и малко след това отново на газ. За съжаление не съм пробвал само на бензин дали го прави този номер. При нормално шофиране обаче оборотите са идеални. Прави ми обаче впечатление, че след смяната на старият маркуч и подмяната на стесняващото парче с пластмасова втулка, оборотите при спиране плавно падат до 1000 и след това много бавно намаляват до към 900-850. Майстора изработи още втулки и смята да пробва и при други негови клиенти с подобен проблем.
В обобщение, така като гледам проблема с клатещите се обороти поне в моя случай се корени в тръбата за картерните газове и в прилежащият и клапан. Като навъртя още поне 500 километра ще споделя дали все още всичко е наред.
Колкото и да го чистиш това клапанче файдата е малка.
Всъщност трябва да се смени. Едно, че старото е вече износено и става на конус и заклинва от време на време, друго, че пружината с времето се свива поне с 2 мм!!! и няма силата да го отвори толкова бързо колкото трябва, и о пръстена и той става на косъм...
Колко перипетии имах с оборотите и на мойта и на други коли и само това оправи проблема напълно.
Дано съм полезен на някой.[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 16:50 ----------
Comment